Masculinity of Women in RED Cobex, a Comedy Genre

Authors

  • Lala Palupi Santyaputri Universitas Pelita Harapan

DOI:

https://doi.org/10.36806/.v5i1.41

Keywords:

komedi, maskulinitas, perempuan, sinema, cinema, comedy, masculinity, women

Abstract

Abstrak: Visualisasi dalam film memiliki pengaruh besar dalam pikiran penonton. Penonton film secara tidak sadar membentuk persepsi tertentu terhadap gambaran pokok dalam konstruksi gender. Dalam hal ini gambaran yang akan diteliti dalam film ini adalah perbedaan visualisasi perempuan dalam sinema dengan genre komedi khususnya maskulinitas perempuan dalam film “Red Cobex” yang diproduksi pada tahun 2010. Konstruksi visual tertentu akan menciptakan makna pada pikiran audiens akan membuat konstruksi stereotype tertentu atas gender. Metode penelitian yang digunakan adalah analisa konten sebagai model untuk menjabarkan perbedaan visualisasi gender yang mempengaruhi persepsi audiens.

 

Abstract: Visualization in film has great influence in the audience’s mind. In this case the cinema viewers who regularly watch a comedy genre unconsciously form a certain perception of an underlying description in gender construction. The description in this particular movie that will be examined is the visualization of gender differences in comedy, especially masculinity on women on Red Cobex the movie produced in 2010. A particular visual construction will create meaning in the audience’ mind on certain stereotype over gender issue. Using deductive content analysis the visualization of women that affect the perception of the audience is broken down.

Published

2021-07-02

How to Cite

Santyaputri, L. . P. (2021). Masculinity of Women in RED Cobex, a Comedy Genre. JSRW (Jurnal Senirupa Warna), 5(1), 95–101. https://doi.org/10.36806/.v5i1.41